Arvoisa saunan ystävä ja Sydän-kiukaan käyttäjä: ikävä kyllä meille on tapahtunut virhe uusimpien Sydän-kiukaiden tuotannossa.

Voitteko tarkistaa, onko teidän käytössänne olevan Sydän-kiukaan tulipesän yläosassa kaksi tulilevyä. Jos näin on, tulee etummainen tulilevy poistaa ennen seuraavaa lämmityskertaa.

Etummainen tulenohjauslevy todettiin Sydän-kiukaan standardin mukaisessa testissä hyvin toimivaksi ja se parantaa kiukaan käyttöominaisuuksia sekä suoritustasoa. Tämän johdosta lisäsimme etummaisen tulenohjauslevyn uusiin malleihin, joita on myyty noin 200 kappaletta.

Teimme virheen, kun luotimme testien tuloksiin ja lisäsimme etummaisen tulenohjauslevyn suoraan tuotantomalliin ennen normaalin käyttöliittymän testejä. Nyt tämä etummainen tulilevy on aiheuttanut normaalissa käyttöliittymässä veto-ongelmia, mikä tulipesän luukkua avattaessa voi muodostaa paloriskin.

Asian korjaamiseksi ei tarvitse ryhtyä suuriin toimenpiteisiin, koska tulilevyt ovat kannattimien päällä ja ne voidaan omatoimisesti poistaa sekä vaihtaa arinan tavoin.

Pahoittelemme tapahtunutta, mutta voitte jatkossa edelleen täysin luottaa Warmheart Oy:n kiukaisiin ja niiden antamiin löylyihin. Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin ja olen tarvittaessa avuksi.

Reijo Vierimaa
Warmheart Oy